maandag 17 augustus 2015

De eerste uitdagingen zijn gesteld!

Om alles weer op de rit te krijgen heb ik vanaf vandaag twee nieuwe doelen gesteld! Het heeft te maken met de aankoop van kleding voor het hele gezin en de voeding. 1. de Kleding: Vanaf vandaag wordt er niets, maar ook niets (m.u.v. noodzakelijke spullen) gekocht van ander geld dan de kinderbijslag. Ik wil namelijk van de kinderbijslag van de meiden t/m volgend jaar juni 2016 alle kleding kopen voor ons hele gezin. Het budget is dus ongeveer € 425,- per kwartaal en de eert volgende betaling is pas 1 oktober. Ik denk (zo inschattend) dat ik namelijk deze winter weinig echt "moet" aanschaffen en ik mij anders te buiten ga aan het kopen van kleding wat wij alle vier niet nodig hebben. Er zijn dus uitzonderingen op de regel en dat zijn zaken die noodzakelijk zijn zoals; ondergoed, sokken, schoenen en jassen. Uiteraard bij schoenen en jassen hoort 1 goed paar/jas. Nu verwacht ik dat ik het noodzakelijke ook niet nodig heb voor 1 oktober, dus zal het prima te doen zijn. Ik heb namelijk de afgelopen periode toen ik terug bij af was, veel emotie-kleding-gekocht. Ach die is leuk, hij is maar € 5,- daar kan ik het niet voor laten liggen. Wellicht ken je het wel. Met die emotie-kleding-kopen-acties heb ik toch de afgelopen maanden iets teveel boven mijn budget geleefd. Dus ik ga het aan en ik hou jullie op de hoogte. 2. de Voeding: Gezonder eten en dan vooral bij LEKKERE TREK! Ja ik eet best gezond en drink (water en thee) ook best gezond. Maar ik kan mij een partij snoepen!! Niet te zuinig. Van koek, snoep, chips en nootje. Alleen snoepjes laat ik links liggen. Naast aankomen krijgen ik veel suiker en andere foute zooi binnen, dus aan de slag. Ik verwacht dat als ik alle zooi/snaaigoed laat liggen de kilo's eraf vliegen. Momenteel weeg ik ongeveer 72 kilo en aan het eind van het jaar wil op 68 kilo zitten. Dus: 1: op jaarbasis € 1700,- voor 4 personen aan kleding uitgeven 2: gezonder leven en eind december 68 kilo wegen Tjakka we gaan ervoor. Op naar mijn einddoelen en daarna een leven in balans. Liefs, lissey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten