donderdag 13 augustus 2015

De drive is terug!

Erkennen dat iets niet soepel loopt en daar naar handelen is goed geweest! De energie begint weer terug te komen. Ik kan weer met een heldere blik naar de lopende situaties kijken en ik heb weer mijn drive terug. Dus vandaag begonnen met alles weer op orde te maken. Zo begon ik met mijn financiële plaatje in kaart te brengen, omdat zoals ik eerder vertelde terug ben gegaan in werkuren. Bijna de helft minder aan werkuren, wat netto een verschil van ongeveer € 300,- oplevert. Tja dat voel je wel, dus werd het tijd voor een nieuw budget en een plan de campagne. Het kan, maar er blijft weinig ruimte over. Niet heel erg prettig, maar ik weet dat het hooguit voor een jaar is want dan gaat mijn jongste telg naar school. Zodra deze naar school gaat, vervalt een hoge kinderdagverblijfrekening en houden we dus netto weer meer over. Dus hooguit een jaartje de broekriem strakker, dat moet kunnen. Doordat de conclusie er is dat de broekriem strakker moet, werd ik gelijk een stuk creatiever. Zo sorteerde ik de kast van mijn oudste dochter en haalde daar uit wat ze niet meer paste. Als het mooi is gaat het naar dochter 2. Uiteraard is lang niet alles mooi, of is het stuk. Ik bekeek het en bedacht of ik er "nog iets" mee kon, iets wat eerder al een wens van mij was om meer met kleding te doen. Ik maakte een stapel en lag deze apart, bij de rest wat ik al eerder had bewaard en ga binnenkort een project aan! Ik zal met foto een blogverslag doen, zodat ik een stok achter de deur heb en ik het ook aan jullie kan laten zien. Voor de rest bezin ik mij nog even waar ik nog meer winst kan behalen, zodat die broekriem beter zit. Ik hou jullie op de hoogte. Liefs, Lissey

2 opmerkingen:

  1. Lekker dat de drive weer terug is, succes ermee! En een jaar de broekriem aanhalen is inderdaad te overzien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad en zo word ik opnieuw geprikkeld. Dat is nooit verkeerd.

      Verwijderen